Lid VERON afdeling A-08
Lid VERON afdeling 27
Donateur DKARS


 

Member on SocialHAMs #2394

 

HF/VHF/UHF - RIG

KENWOOD TS-2000E

Een All-Mode Multi-Bander Transceiver! HF, VHF en UHF in één 'doos' met veel opties en mogelijkheden. Te bedienen via de vele toetsjes, maar ook via de computer. Met een ingebouwde antennetuner voor 0-50MHz en een TNC met 1200 en 9600 Baud. Separate antenneaansluitingen voor de diverse banden en voorzien van IF DSP en AF DSP. Verder 300 geheugenkanalen en een speciale optie voor satellietgebruik.

SPECIFICATIES

Frequency range: 

TX: 10-160 m + WARC and 60 m / 6 m / 2 m /70 cm (dual receive)

RX: 0.03-60 / 118-174 / 220-512 MHz

Mode: AM/FM/SSB/CW/FSK          

RF Power: Max. 100W HF / 100W VHF / 50W UHF 

Meer technische specificaties zijn te vinden op Kenwood.com

 

YAESU FT-897D

Voor het uitzenden op de aan de N-licentie toegewezen HF, VHF en UHF frequenties maak ik gebruik van de Yaesu FT-897D. Met de CT-62 CAT-kabel is het mogelijk om de set te besturen via de computer met bijvoorbeeld Ham Radio Deluxe. Voor digitale modes gebruik ik een zelfgebouwde interface.

SPECIFICATIES

Frequency range:

TX: 10-160 m + WARC and 60 m/6 m/2 m/70 cm

RX: 0.1-56 / 76-108 / 118-164 / 420-470 MHz

Mode: AM/FM/SSB/CW          

RF Power: Max. 100W HF / 50W VHF / 20W UHF 

Meer technische specificaties zijn te vinden op RigPix.com

 

YAESU FT-757GX-II

Een degelijke en retro HF-set.. Met een ingebouwde CW-keyer.. Tja wat moet je er meer over zeggen?

SPECIFICATIES

Frequency range:

TX: 10m - 160m + WARC 

RX: 0,15 - 30 MHz

Mode: AM/FM/USB/LSB/CW  

RF Power: AM 25W - FM/SSB/CW 100W 

Meer technische specificaties zijn te vinden op RigPix.com

 

KENWOOD TM-D700E

Een mooi dualband zendertje met een breedbandontvanger tot 23cm. Door de losse controlunit makkelijk in de shack weg te zetten. Daarnaast biedt deze set de mogelijkheid voor het aansluiten van een GPS (NMEA-0183) en beschikt over een ingebouwde 1200/9600 Baud TNC welke compatibel is met het AX.25 protocol en KISS-mode. Leuk voor APRS dus. En met 200 kanalen hoef je bijna geen frequentie te onthouden.

SPECIFICATIES

Frequency range:

TX: 144-146 / 430-440 MHz 

RX: 118-524 / 800-1300 MHz

Mode: AM/(N)FM  

RF Power: 50/35W High / 10W Mid / 5W Low 

Meer technische specificaties zijn te vinden op kenwood.com

 

YAESU FT-817ND

Voor portable/mobiel gebruik tijdens velddagen en vakanties heb ik deze QRP set. Klein maar fijn ;-) Eigenlijk is deze set het kleinere broertje van de FT-897D hierboven..

SPECIFICATIES

Frequency range:

TX: 10-160 m + WARC and 60 m/6 m/2 m/70 cm

RX: 0.1-56 / 76-108 / 118-164 / 420-470 MHz

Mode: AM/FM/SSB/CW          

RF Power: Max. 5W HF/VHF/UHF 

Meer technische specificaties zijn te vinden op RigPix.com

 

PRESIDENT LINCOLN

Verloochen nooit je afkomst ;-) Vroeger al in gebruik op 27MC, nu in gebruik als 10 meter amateurradio.. Blijft een mooi radiootje..

SPECIFICATIES

Frequency range: 26 - 30 mHz

Mode: AM/FM/SSB/CW

RF Power: Max. 10W FM/AM/CW & 21W SSB

Meer technische specificaties zijn te vinden op RigPix.com

 

KENWOOD TM-732E

Een eenvoudige FM-dualbander om hier en daar wat uit te luisteren of uit te komen.

SPECIFICATIES

Frequency range: 
TX: 136-174 MHz & 410-470 MHz  / RX: 118-136 MHz & 800-1000 MHz

Mode: FM / AM (only rx)           

RF Power output: L: 5W - M: 10W - H: 35W UHF / 50W VHF

Meer technische specificaties zijn te vinden op RigPix.com.

 

KENWOOD TR-9130

Een oerdegelijke 2 meter allmode transceiver voor een lokaal QSO of voor een DX op SSB. Met 6 geheugenkanalen en lekker orgineel een 1750Hz toon...

SPECIFICATIES

Frequency range: 
TX: 144-146 MHz

Mode: FM / USB / LSB / CW 

RF Power output: L: 5W - H: 25W

Meer technische specificaties zijn te vinden op RigPix.com.

 

YAESU FT-7800E

Een degelijk no-nonsens FM-dualbandertje met genoeg opties en afneembaar front, zeer geschikt voor mobiel gebruik.

SPECIFICATIES

Frequency range: 
TX: 144-146 MHz & 430-440 MHz  / RX: 108-520 MHz & 700-999 MHz 

Mode: FM /FM-N / AM           

RF Power output: L: 5W - M2: 10W - M1: 20W - H: 40W UHF / 50W VHF

Meer technische specificaties zijn te vinden op RigPix.com.

 

ALINCO DR-599E

Een simpel FM-dualbandertje met 2 aparte antenne-uitgangen inclusief de EJ-7U CTCSS voor beide banden.. Mijn speelgoed in de auto ;-)

SPECIFICATIES

Frequency range: 
TX: 130-174 MHz & 400-470 MHz  / RX: 108-130 MHz & 850-910 MHz 

Mode: FM /FM-N / AM           

RF Power output: L: 5W - M: 15W - H: 35W UHF / 45W VHF

Meer technische specificaties zijn te vinden op RigPix.com.

 

ASCOM SE-550 / CONDOR 3000

Vroeger in gebruik bij de brandweer, nu met een nieuwe EPROM en de firmware van PA4DEN er ingeladen als 70cm zendontvanger in de shack.. Ik gebruik hem meer als monitor, maar een QSO is er zo mee gemaakt op een klein chinees sprietje.

SPECIFICATIES

Frequency range: 300-500 MHz  (TX/RX)

Mode: FM  

RF Power output: max. 10 Watt

Meer informatie en gebruiksaanwijzing is te vinden op de site van PA4DEN.

 

MOTOROLA RADIUS GM-1200

Een oldskool FM mobilofoon welke eenvoudig om te programmeren was voor gebruik op de 70cm band.. Nu vol met repeaterkanalen, maar in de toekomst wil ik hem nog flashen naar een MC2100 zodat ik ook simplex frequenties in kan toetsen.

SPECIFICATIES

Frequency range: 403-470 MHz  (TX/RX)

Mode: FM  

RF Power output: 1 - 10 Watt

Meer informatie is te vinden op Google.

 

QRP-LABS ULTIMATE3S

Als bouwpakketje binnengekomen, een avondje solderen en nu netjes in behuizing. Het is een bakenzendertje met een Si5351A klokgenerator die de frequentie opwekt tussen 8 kHz en 160 mHz. De frequentie en tijd wordt gecalibreerd door de SKM61 GPS module. Voor het gebruik heb ik Low Pass Filters voor 10, 20 en 40 meter gebouwd, welke schakelbaar zijn via een relaisprint. Klik voor meer info over het bouwpakket en mogelijkheden op de link hieronder.

SPECIFICATIES

Frequency range: 2200m (136kHz) - 2m (145mHz)

Mode: WSPR/QRSS/HELL/FSK CW/OPERA/PI4       

RF Power output: ca. 130mW

Meer technische specificaties zijn te vinden op QRP Labs.com.

 

DV DONGLE

Is het een zendontvanger? Ja en nee... De DV-Dongle is een apparaatje waarmee D-STAR kan worden gebruikt. D-STAR kan via de ether, maar ook via internet. Alle stations kunnen met elkaar verbinding maken. Onder het menu 'modes' is hier meer informatie over te vinden.

SPECIFICATIES

Chipset: FTDI FT232RL  -  Atmel AT91SAM7S256  -  DVSI AMBE2000

Mode: Digital Voice 

Software: WinDV versie 1.5.7 

Meer technische specificaties zijn te vinden op de site van DVDongle

Dutch English French German Italian Japanese Persian Polish Russian Spanish

LIVE VOICE REPEATERS

ONTVANGEN QSL-KAARTEN

TWITTER @PD3RFR

PD3RFR De beste dansklassiekers zometeen vanaf 21.00 uur weer op je favoriete station in https://t.co/2ALQ7SJEgu. Check de… https://t.co/LFiCFzuAdY